De benoeming van Abt Jacques Olivier (FSSP) als nieuwe postulator voor de zaak van de zaligverklaring van Keizerin Zita werd op 16 maart 2024 aangekondigd tijdens de algemene vergadering van de Vereniging voor de Zaligverklaring van Keizerin Zita in Solesmes, in aanwezigheid van Dom Geoffroy Kemlin, Vader Abt van Solesmes, en Dom Philippe Dupont, Emeritus Abt van Solesmes.

Abt Jacques Olivier, gewijd in 2003, heeft een graad in de filosofie en een doctoraat in de theologie met een proefschrift over Le prophétisme politique et ecclésial de Jeanne d’Arc, en studeert ook canoniek recht. Momenteel dient hij het heiligdom van Notre-Dame de Bermont in de Vogezen. De bijeenkomst van 16 maart was een gelegenheid om de voortgang van het werk van de postulaat- en historische commissie te bespreken. De abt van Solesmes gaf een lezing over “Keizerin Zita, een Benedictijnse Oblate”, die een dieper inzicht gaf in de spiritualiteit van de Dienares van God Zita.

Abbé Jacques Olivier, over de voortgang van de werkzaamheden, met name de analyse van de correspondentie van keizerin Zita